جاذبه گردشگریراهنمای اقامت

درباره دریاچه سد البرز

سد لفور سوادکوه شمالی 

دهستان لفور یکی از دهستان های شهرستان سواد کوه شمالی است . سد البرز با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی رودخانه بابل (بابلرود) احداث شده . این سد خاکی در منطقه ای قرار گرفته که به لحاظ تاریخی اهمیت زیادی داره. از جمله ماهیان معروف سد لفور می تونیم به زردپر، سرخ باله و سفید رودخانه ای اشاره کنیم. 

استان مازندران از لحاظ آب‌وهوایی و پوشش گیاهی و همچنین تجمع گونه‌های جانوری، یكی از مناطق بی‌نظیر ایران است که در كنار تمام زیبایی‌های آن، سد بزرگ و كم‌نظیر لفور خودنمایی می‌کند. این سد در دل جنگل‌های وسیع این منطقه قرار دارد و نقشی حیاتی برای مردم و محیط‌زیست ایفا می‌كند.

ساختار طبیعی سد و استفاده از سنگ‌ریزه در ساخت آن باعث شده است که با كمترین آلودگی و مشكلات زیست‌ محیطی ، بیشترین خدمت را به مردم این منطقه برساند و یكی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب مردم این منطقه و شهرهای اطراف آن باشد.

اگر از سمت جاده‌ فیروزکوه قصد سفر به سد لفور را دارید، باید بعد از گذشتن از شهر‌های پل سفید، زیر‌آب و شیرگاه، مسیر خود را به‌سمت جاده شیرگاه-بابل‌کنار تغییر دهید که از مناطق کلیج خیل و اسلام آباد عبور می‌کند. جاده‌ هراز شما را به‌ترتیب به شهر‌های آمل و بابل راهنمایی می‌کند.

در شهر بابل باید به‌دنبال حرکت در مسیر جاده‌ گنج افروز به‌طرف بابل‌کنار باشید. جاده‌ گنج افروز به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، در مجاورت دره‌ای بزرگ قرار دارد و از همین رو با رانندگی ایمن و رعایت سرعت مطمئنه می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این مسیر عبور کنید. سپس با عبور از شهر بابل‌کنار، به سه راهی شیردارکلا می‌رسید که مکانی بسیار شلوغ و پررفت‌وآمد است و از هر کسی مکان سد را بپرسید، به شما کمک خواهد کرد.

3/5 - (2 امتیاز)

 املاک سوادکوه ، خرید ویلا در شیرگاه , مشاور املاک شیرگاه , دیوار املاک شیرگاه , خرید ویلا در شیرگاه , خرید ویلا در شیرگاه , شیرگاه , خانه روستایی شیرگاه , شیپور سوادکوه

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا